۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۱

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال

بازی مرگ و زندگی ماهان در اصفهان/ شایعه تماس تلفنی مشکوک مهرامی‌ها با رئیس فدارسیون

بازی مرگ و زندگی ماهان در اصفهان/ شایعه تماس تلفنی مشکوک مهرامی‌ها با رئیس فدارسیون

اصفهان – خبرگزاری مهر: تیم بسکتبال فولاد ماهان در یک بازی حساس و درچارچوب دیدارهای سوم رقابتهای مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال  میزبان تیم مهرام است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از دو روز استراحت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال باشگاههای کشور با برگزاری دیدارهای سوم تیم های راه یافته به نیمه نهایی این رقابت ها از سر گرفته می‌شود. دو دیدار قبلی دو تیم که به میزبانی تهران برگزار شد به سود مهرام مدافع عنوان قهرمانی پایان یافت.

دیدارهایی که بیش از متن حواشی فراوانی داشت و داوران این دیدار نقطه عطف همه این حواشی بود. ماهانی ها در هر دو دیدار برگزار شده به کوبل داوری اعتراض داشتند و مطرح شدن شایعه تماس تلفنی مدیرعامل مهرام با رئیس فدارسیون بسکتبال بین دو نیمه بازی دوم دو تیم در تهران اوج حواشی این بازی ها بود.

نکته ای که حتی از سوی فدراسیون نشین ها نه تائید و نه تکذیب شد اما تفاوت سوت های داوری در نیمه دوم و داد و فریاد های رئیس فدارسیون و رئیس کمیته داوران فدراسیون بر سر داوران در بین دو نیمه از جمله مواردی بود که طی یکی دو روز اخیر از سوی هر دو طرف ماجرا در رسانه ها به ان اشاره ماهانی ها را وادار به واکنش کرد.

ماهان چیزی برای از دست دادن ندارد

فولاد ماهان  بواسطه قرار گرفتن در رده دوم جدول رده بندی این فرصت را داشت که با استفاده از فرصت میزبانی فشار بیشتری به مهرام وارد کرده واحیانا پیروز از میدان خارج شود اما در اوج ناباوری سرمربی تیم اصفهانی ترجیح داد هر دو دیدار تیمش در خارج از خانه برگزار شود و چنانچه در کسب نتیجه ناکام ماند فرصت برای جبران در اصفهان را داشته باشد و به لطف تفاضل امتیاز بازی پنجم را در صورت نیاز، در خانه خود برگزار کند.

اکنون ماهان کار سختی دارد چون در هر دو دیدار نخست خارج از خانه بازنده بوده است. ماهانی ها برای صعود به فینال چاره ای ندارند تا روزهای جمعه و شنبه دو پیروزی برابر حریف تهرانی خود ثبت کنند تا کار صعود به بازی پنجم کشیده شود.

اگر ماهان فردا نتیجه را برای سومین بار به حریف واگذار کند فرصتی ندارد و باید در انتظار بازنده مصاف پتروشیمی و شهرداری گرگان باشد تا شانس خود را در دومین سال حضور در لیگ برتر برای مقام سوم امتحان کند.

صادق زاده: همه این اتفاقات از یک جایی خط می گیرد

سرمربی تیم بسکتبال فولادماهان  بیش از بازی علاقه دارد در مورد حواشی دو دیدار قبلی صحبت کند. محسن صادق زاده در این باره گفت: اتفاقات رخ داده در این بازی از یک جایی خط می گیرد. دست های پشت پرده ای که این مسائل را هدایت می کند را نمی دانم اما هر چه هست به قیمت از دست رفتن سرمایه های بسکتبال تمام می شود.

محسن صادق زاده اظهار داشت: امروز به این نتیجه رسیدم که هدف بسکتبال در ایران تنها برای یکی دو بازیکن خاص و یک باشگاه است و باید تکلیف این جریان مشخص شود.

وی با بیان اینکه از وضعیت موجود دچار بحران شده است  تصریح کرد:« یا شرایط موجود یک سوال بزرگ پیش روی من است و آن اینکه آیا با این روند منافعی هم متوجه بسکتبال ایران هست؟ به نظر من ادامه دار بودن این رفتارها تنها به دور شدن سرمایه ها ،شکست شخصیت بسکتبال و افسردگی و پریشانی علاقمندان به بسکتبال منجر می شود

صادق زاده افزود: بخدا زمانیکه من هم بازیکن تیم ملی بودم تا این سطح نسبت به گذشت نمی شد.

وی معتقد است دراین بازی شخصیت او تیمش کوچک شمرده شده است: آنها از ما سکوت و احترام می خواهند در حالی که بی احترامی که به شخصیت ما و سرمایه گذاران در بسکتبال می شود کاملا نادیده گرفته شده است.

وی معتقد است اتفاقات داوری این بازی پیام خوبی برای بسکتبال ما نداشت من اشتباهات خودم را در بعد فنی می پذیرم اما اینکه چرا باید به یکباره جریان بازی عوض شود برای من جای سوال دارد.

وی به بازی سوم تیمش در اصفهان هم اشاره کرد: ما تا اخر ایستاده ایم هر اتفاقی هم که بیافته فولادماهان این قدرت وتوان را دارد که در مقابل این هجمه ها کوتاه نمی آید.

داوران بین دو نیمه توسط مسئولان ذی‌ربط توجیه شدند

مدیر اداری و اجرایی تیم بسکتبال فولادماهان اظهار داشت: داوری جزئی از پازل تاکتیکی مهرام مقابل فولادماهان بود.

امین رفیعی درخصوص حواشی دیدار دوم دو تیم ماهان و مهرام به خبرنگار مهر گفت: به نظر می‌رسید در بین دو نیمه مسئولان ذی ربط وارد رختکن شدند و داوران را توجیه کردند. بعد از این اتفاق روند قضاوت داوران تغییرات اساسی کرد و اجرای قانون را فراموش کرده و تنها برای بازیکن خاصی خطا می گرفتند و خطای بازیکن خاصی تا اواخر بازی گرفته نمی شد تا قانون بدرستی اجرا نشده باشد.

وی با اعلام اینکه فدارسیون خود را مدیون مجموعه مهرام می داند گفت: علت آن هم اسپانسری این مجموعه از مربی تیم ملی است.

مدیر اداری و اجرایی تیم بسکتبال فولادماهان با اعلام اینکه در صورت صعود مهرام به فینال مردم ماهشهر بایستی منتظر قضاوتی بدتر از این در فینال باشند  اظهار داشت: متاسفانه فدرسیون خود را پشت سر بازیکنان سرشناس و ملی پوش مخفی کرده است  و این بازیکنان از حاشیه امنیت فوق العاده ای برخورداند. در حالی که نمی داند این بازیکنان بزودی دورانشان تمام شده است و بایستی به دنبال جایگزین ها خوبی برای آنها باشد.

رفیعی با تاکید بر اینکه فضای بسکتبال ایران نیاز به تحول اساسی دارد افزود: کوبل داوری این دیدار از سوی مجموعه مهرام انتخاب شده بود و ماهان مداخله ای نداشت چرا که این  تماس فدراسیون با باشگاهها برای پیشنهاد انتخاب داوران ما را به یاد ورزش محلات دهه پنجاه و شصت می اندازد و با استاندارهای بین المللی و حرفه ای سازگار نیست.

وی با اشاره به اختلاف سطح داوری در نیمه دوم گفت:  داوران جزئی از پازل تاکتیکی مهرام در این دیدار بودند به گونه ای که مربی و کارشناسان حاضر در سالن از این نوع قضاوت خنده شان گرفته بود. داور با گذشته 18دقیقه از نیمه دوم هیچ فولی را اعلام نمی کرد.

مدیر اداری و اجرایی تیم بسکتبال فولادماهان تصریح کرد: در ادامه داوران آن هم در نمایشی مضحک و مسخره  چند تا از بازیکنان مهرام را پنج فوله کرد آن هم در شرایطی که دیگر هیچ تاثیری در روند بازی نمی توانسند داشته باشند و عملا تغییر نتیجه بازی با شکلی سیاست مدارانه و غیرقانونی صورت گرفته بود.

وی گفت: آینده خوبی را برای این رشته در آینده متصور نیستم چرا که سیاست های یک سویه در فدراسیون تیشه به ریشه این رشته می زند. رفیعی همچنین به سیاست یک بام و دو هوای فدراسیون هم اشاره کرد و گفت: چرا باید داوران بین بچیرویچ و کوهیان تفاوت قائل شوند. در بازی همیاری و ماهان داور با یک اعتراض کوهیان او را دیسکالیفه و از زمین اخراج کرد اما در مورد بچیرویچ که رفتار او استحقاق اخراج هم بود این اقدام صورت نگرفت.

دیگر دیدار این مرحله

در دیگر دیدار فردا پتروشیمی و شهرداری گرگان به مصاف هم می روند. پتروشیمی در هر دو دیدار پیروز میدان بوده است و یک برد دیگر این تیم را همچون سال گذشته فینالیست رقابت های لیگ برتر می کند.  

کد خبر 2008530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha